سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محمد از هلند نوشته است:

طی روزهای اخیر افراد مختلف به شکل های مختلف و بسته به تخصص خود، نظر خویش را نسبت به چگونگی برگزاری دادگاه  متهمان حوادث اخیر اعلان نموده اند. هدف بنده از این متن پرداختن به موضوعی ساده و اما مهم، از دریچه افراد غیر ایرانی است که اخبار ایران را از رسانه های خارجی دنبال می کنند.

موضوع مورد نظر که توجهات را به سرعت جلب نمود لباس افراد متهم بود که به زعم بنده با لباس منزل (و احتمالا به زعم مدیران دادگاه لباس زندان) و به صورتی تحقیر نمایانه در دادگاه حضور داشند و بعضی از ایشان با همان پوشش نیز صحبتهایی را در دادگاه و بعد با رسانه ها داشتند.

خطاب من مدیران این دادگاه می باشند: که خودتان را لحظه ای جای افراد خارجی بگذارید که دارند تصاویر این دادگاه را می بینند و ایشان را با دم پایی و لباس غیر رسمی - که متاسفانه موی بدن ایشان نیز نمایان بود - مشاهده می کنند و آن را با تصاویر دادگاه های خویش که در آنها افراد متهم حتی با جرم بسیار سنگین با لباس رسمی (کت و شلوار و کراوات تر و تمیز) حضور دارند، مقایسه می کنند. مطمئن باشید قضاوت ایشان چیزی غیر از این است که ایرانیان دارای فرهنگ و تمدنی فراتر از بقیه کشور ها دارند.

امید است که هدف از این نوع پوشش کوچک کردن و تحقیر ایشان نباشد و اگر این گونه لباس پوشیدن رسم دادگاه های ایران است حداقل ملاحظه دادگاه هایی که در رسانه های خارجی مورد توجه جهانیان است بشود و برای از بین نرفتن چهره کشورمان در میان سایر کشور ها، ملاحظات و استثنائاتی قائل شوند.