سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به غیر از روز اول آغاز بررسی رای اعتماد به کابینه دهم (یکشنبه)، به وضوح مشخص بود که مجلس از ورود به جنجال‌های کاذب اجتناب کرده است اما دلیل دقیق آن مشخص نبود و تحلیل‌های مختلفی درباره آن ارائه می‌شد.

همین آرامش تا روز پنجم بررسی رای اعتماد کابینه ادامه یافت و مجلس هم رای خوبی به وزرا داد و تنها 3 وزیر پیشنهادی رای اعتماد نگرفتند که رای ندادن مجلس به این سه گزینه کاملا منطقی و بجا بود.

هنوز چند ساعت از پایان رای اعتماد بالای مجلس به کابینه دهم نگذشته بود که پنج‌شنبه شب محمدرضا باهنر همچون همیشه عنان زبان از کف داد و با شتاب به کمک مخالفان تعامل دولت و مجلس شتافت.


باهنر گفت که "مقام معظم رهبری به مجلس توصیه کرده بودند که در مورد تدین، اخلاق، ‌پاک‌دستی و حضور در صحنه‌های انقلاب، صلاحیت وزرای پیشنهادی را به دقت بررسی کنیم اما در مورد کارآمدی وزرای پیشنهادی به رئیس‌جمهور اعتماد داشته باشیم".

در حقیقت این توصیه‌ مقام معظم رهبری آرامش را بر جلسات مجلس برای بررسی رای اعتماد، حاکم کرد و اجازه سوءاستفاده دشمنان از اختلاف‌سلیقه‌های دولت و مجلس را گرفت و تصویر مثبتی از تعامل دولت و مجلس به منصه ظهور رسید.

اما آقای باهنر که بیش از سایرین از ارائه این تصویر مثبت ناراحت به نظر می‌رسد، به فاصله چند ساعت سعی کرد که تعامل دولت و مجلس را نمایشی جلوه دهد و علت‌های مصنوعی را عامل تعامل  بداند.

وی که ظاهرا تمایل زیادی به بیان انتقادات تند و سازماندهی شده علیه وزرای پیشنهادی داشت و در  پی کاهش شدید حامیانش به ناچار در این چند روز خودش مستقیما وارد عرصه انتقاد رودررو در تریبون مجلس شده بود، حالا اصرار دارد که به همه مخالفان داخلی و خارجی تعامل دولت و مجلس اینگونه القا کند که: ما هنوز با دولت مشکل داریم و انتقادات تندی به دولت داریم و حالا هم که می‌بینید رای اعتماد دادیم، به خاطر توصیه‌های رهبری بود و الا پیش‌بینی رسانه‌های خارجی و معاندان داخلی درست بود و ما حداقل به 8 یا 9 وزیر رای اعتماد نمی‌دادیم ...

این همه شتاب‌زدگی آقای باهنر برای کمک‌ به مخالفان و حسودان تعامل دولت و مجلس چه علتی می تواند داشته باشد؟