سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حلول ماه مبارک رمضان را به همه ی شما دوستان وبلاگی تبریک عرض می کنم ، برای یک شروع خوب فکر می کنم متنی از صحبتهای حضرت استاد علامه مصباح مناسب باشد. این شما و این هم کلام استاد:

حضرت استاد روحی فداه

اَلّلهُمَّ اِنّی اَفْتَتِحُ الثَّناءَ بِحَمْدِکَ وَاَنْتَ مُسَدِّدٌ لِلصَّوابِ بِمَنِّکَ وَ اَیْقَنْتُ اَنَّکَ اَنْتَ اَرْحمُ الّراحمینَ فی مَوْضِعِ الْعَفْوِ وَ الرَّحمَةِ وَ اَشَدُّ المُعاقِبینَ فی مَوْضِعِ النَّکالِ و النَّقِمَةِ وَ اَعْظَمُ المُتَجَبَّرِینَ فی مَوْضِعِ الکْبریاءِ وَالْعَظَمَةِ. اَلّلهُمَّ اَذِنْتَ لی فی دُعائِکَ وَ مَسْئَلَتِکَ فَاسْمَعْ یا سَمیعُ مِدْحَتی وَاَجِبْ یا رَحیمُ دَعْوَتی وَ اَقِلْ یا غَفُورُ عَثْرَتی.

پروردگارا، ستایش را با حمد تو آغاز می‌کنم، در حالی که تو با احسان خود، دیگران را در راه راست استوار میداری و یقین دارم که تو از همه مهربانان مهربانتری، در جای بخشش و مهربانی و از همه کیفر دهندگان سخت گیرتری، در مقام عقاب و کیفر و بزرگترین جبارانی در جای بزرگی و کبریایی. پروردگارا، به من اجازه دادی تو را بخوانم و از تو بخواهم؛ پس ای خدای شنوا، سپاس مرا بپذیر وای خدای مهربان خواسته ام را اجابت کن و ای خدای آمرزنده، از لغزشم در گذر.

رمضان فرصتی گرانبها

زندگی به سرعت در گذر است و انسان توجه ندارد که چه سرمایه ای را از دست می‌دهد. گاهی که موفق می‌شود گذشته های خود را مرور کند می‌بیند که روزگاری از او گذشته، نیروهایی صرف کرده و تلاشهایی انجام داده است، ولی چیزی به دست نیاورده است.

در طول سال، پیوسته به دنبال به دست آوردن فرصتی هستیم تا درباره زندگی خود و آغاز و انجام آن بیندیشیم مسیری را انتخاب کنیم که زندگی ابدی را برای ما رقم زند؛ اما کمتر چنین فرصتی به دست می‌آوریم. شاید بهترین اوقاتی که می‌توان برای این منظور از آن استفاده کرد «ماه مبارک رمضان» باشد. همواره، به خود وعده می‌دهیم تا ماه رمضان فرا رسد و بهتر از سایر اوقات به عبادت بپردازیم، از دنیا و دنیا پرستی تا حدی چشم بپوشیم و به سوی خدا برویم و بیندیشیم که کیستیم، از کجا آمده ایم، به کجا می‌رویم و در این سرا چه باید بکنیم.

سرانجام، انتظار پایان می‌پذیرد و ماه رمضان از راه می‌رسد، اما شیطان می‌کوشد تا چون گذشته، انسان نتواند از این اوقات شریف و لحظات گران بها استفاده کند و به توفیقات الهی دست یابد. همه جا دست پیدا و پنهان او در کار است تا انگیزه انسان به اغراض نفسانی و دنیوی آلوده شود و دعا، مناجات و عبادت او با سنگینی و کسالت توأم گردد و حال راز و نیاز از او سلب شود. در این کشمکش و تضاد بین عوامل الهی و عوامل نفسانی و شیطانی، انسان باید از خدا توفیق بخواهد و فرصتهای پیش آمده را مغتنم بشمرد و عبادت و دعا را به اوقات دیگر موکول نکند. باید تلاش نماید هر قدر که ممکن است گامی مثبت در مسیر تکامل خود بردارد و به خدا نزدیک شود. یکی از اعمالی که در ماه مبارک رمضان بسیار به آن سفارش شده و این ماه بهار آن است، دعا و مناجات است. رمضان و دعا پیوندی ناگسستنی با یکدیگر دارند.

چگونه رمضان را غنیمت بشماریم؟

برای اینکه بهتر بتوانیم از اوقات این ماه پربرکت استفاده کنیم، ابتدا، باید از خود دعا کمک بگیریم؛ یعنی باید از خدا بخواهیم که به ما توفیق راز و نیاز عطا فرماید البته ما نیز باید در حد توان خود تلاش کنیم تا حال عبادت و توفیق آن را به دست آوریم؛ سعی کنیم در این ماه قدری از کارهای روزانه کم کنیم و بخشی از وقت خود را به دعا و عبادت اختصاص دهیم. باید در وضع خواب و خوراک دقت کنیم؛ خواب و خوراک ما به گونه ای نباشد که موجب کسالت و سنگینی شود. باید برنامه غذایی خود را به گونه ای تنظیم نماییم که بتوانیم روزه بگیریم و در عین حال، به انجام وظایف ماه رمضان و عبادت نیزموفق گردیم. مصرف غذای مورد نیاز غیر از پرخوری است؛ اوقات خواب را نیز باید به گونه ای تنظیم نماییم که در وقت عبادت، نشاط داشته باشیم، نه اینکه کار مستمر روزانه در جای خود باشد و توقع داشته باشیم که در عبادت سحر نیز حالی داشته باشیم.

بر درگاه دوست ، ص 97 - 99


فکر کنم حدود دو سال پیش بود که بر حسب اتفاق کتابی در مورد زندگی دکتر حسین فاطمی و ماجرای کودتای 28 مرداد و اعدام شدنش به دستم رسید . انقدر تحت تاثیر این سیاستمدار و روزنامه نگار برجسته و در واقع قهرمان ملی قرار گرفته بودم که رو آوردم به خوندن کتابهای مربوط به دولت مصدق و بعد کودتای 28 مرداد .
این روزها صحبت از کودتای 28 مرداد زیاده . بسیاری بر این باورند که قرار بوده در انتخابات 22 خرداد هم کودتایی بر علیه دولت مردمی شکل بگیره و عده‌ای هم فکر می کنند که این انتخابات در واقع کودتا بوده. من به هر دوی این مباحث کاری ندارم و یک نکته و در واقع شباهت دیگه‌ی سال 32 با 88 برام جالبه.
یکی از مهمترین مسایلی که در واقع منجر به کودتای 28 مرداد شد ،‌ بالا گرفتن اختلافات بین دو پرچمدار اصلی نهضت ملی شدن صنعت نفت یعنی آیت الله کاشانی و دکتر محمد مصدق بود. اختلافاتی که با این که در مراحل اولیه شکل گرفتن نهضت ،‌مخفی بود و پی‌گیری نمی‌شد اما در مراحل پایانی کار و روی آوردن مصدق به دولت و در واقع حکومت و روی‌گردانی کاشانی از او و بازگشتن به سمت مردم به اون رنگ و بوی جدی تری داد. این اختلافات تا جایی پیش رفت که در تمام کتاب‌های مربوط به اون دوران عینا این جمله مشخص شده که مردم نمی‌دانستند کدام گروه حق است و کدام گروه باطل !‌ آیت الله کاشانی ،‌مصدق را متهم به جدایی از مردم و روی آوردن به شاه و دربار و بیگانگان خارجی میکرد و در مقابل مصدق نیز او را حامی کودتا می‌دانست . (مهمترین دلیل کسانی که فکر می کنند آیت الله کاشانی حامی کودتا بود ،‌نامه او به دکتر مصدق در واپسین روزهای استقرار دولت و هشدار او در مورد شکل گرفتن کودتا بود . که البته محتوای نامه این ادعا رو ثابت نمی کنه)
به نظر من این انتخابات 22 خرداد نبود که اختلافات سران نظام رو آشکار کرد و در واقع احمدی‌نژاد و موسوی بهانه‌ای شده بودند برای آشکار شدن اختلافات. به خاطر همین هم احمدی‌نژاد به میرحسین موسوی می‌گفت من با تو طرف نیستم و در طرف مقابل ،‌هاشمی رفسنجانی هم موضوع اختلاف رو احمدی‌نژاد و انتخابات عنوان نمی‌کرد!‌
حالا مردم مانده بودند با سردرگمی . نمی دانستند با این همه فریب و دروغ ،‌با این همه رنگ و لعاب زدن بر بازیهای انتخاباتی و رنگ بازی‌ها و متهم کردن‌ها کدام طرف درست می‌گوید و کدام طرف دروغ . اگر اعتراض به نتیجه انتخابات اشتباهی بود که سران اصلاحات نیز این اشتباه را پذیرفتند (و البته برخی پذیرفته اند و برخی هنوز نپذیرفته اند )،‌پس این همه متهم کردن‌ها و بازیهایی که درداخل و خارج کشور پیش گرفته شد ،‌برای چه بود ؟ در مقابل اگر سران آشوب شناسایی شدند و خود به کرده خود معترفند،‌این همه اخبار در مورد زندانها و وضع بازداشت شدگان و حتی اقرار به رفتار نامناسب با زندانیان چیست؟
نمی‌خوام حق رو به هیچ کدام از طرفین بدهم که به نظرم همانقدر که اصلاح‌طلبان و رهبرانشان با آبروی نظام و اعتماد عمومی مردم بازی کردند ،‌در این طرف وضعیت زندانها و وضعیت پادگانی خیابانها هم به همین میزان با آبروی نظام و به خصوص اعتماد عمومی بازی کرد. 
مردم در جریان کودتای 28 مرداد در صحنه نهایی و در هنگامه کارزار با کسانی که می خواستند آزادی آنها را به یغما ببرند، ‌نتوانستند تصمیم نهایی خود را برای مقابله با دشمنان واقعی خود بگیرند و به نظرم بدترین بحرانی که فضای بعد از انتخابات برای مردم رقم زد شکل گیری همین فضا در سال 88 است .

کلمات کلیدی :‌کودتای 28 مرداد 1332،‌دکتر محمد مصدق ،‌آیت الله کاشانی ،‌انتخابات 22 خرداد ، محمود احمدی نژاد ،‌هاشمی رفسنجانی ،‌زندانیان سیاسی ،‌بازداشت گاه ، اصلاح طلبان



همین یکماه پیش بود که احمدی نژاد در دیدار با دانشجویان کابینه دهم را انفجاری و دور از انتظار خوانده بود، رئیس جمهور یک شنبه شب گذشته هم 6 وزیرش را معرفی کرد و صلاحیت کارآمدی و همگرایی را به عنوان شاخصه های انتخاب کابینه اش برشمرد. از روز سه شنبه هم در رسانه های نزدیک به دولت لیست های منتشر می شود که حدود 90 درصد شباهت داشتند و بالاخره احمدی نژاد در ساعات عصرگاهی روزچهارشنبه فهرست پیشنهادی کابینه اش را منتشر کرد. فهرستی که مطمئناً همگی اعضایش، کابینه دهم را تشکیل نخواهند داد.

1- سوسن کشاورز: آموزش و پروش
به ترتیب الفبا آموزش و پرورش سرلیست هیأت دولت است و اگر می خواستیم از لحاظ شگفتی و انفجاری بودن کابینه را بررسی کنیم، گزینه وزارت آموزش و پرورش بازهم سرلیست می شد. دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و یک سال ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی تنها سابقه اجرایی خانم کشاورز است و مجلس هم پس از یک سال دعوا با علی احمدی، تازه به خاطر پرداخت اکثر بدهی های معوقه آشتی کرده بود، پس به نظر می رسد احمدی نژاد از هم اکنون باید به دنبال وزیری دیگر برای پرعائله ترین وزارت خانه دولت باشد.
پیش بینی: 60 رأی مثبت
آینده: مرکز مشارکت امور بانوان احتمالاً!

2- رضا تقی پور: ارتباطات و فن آوری اطلاعات
رئیس سازمان فضایی که نامش با ماهوار امید گره خورده، دومین وزیر ITC احمدی نژاد خواهد بود. سوابق متعدد در صنایع مخابراتی، تحصیلات مرتبط و توجه ویژه رئیس جمهور به ارتباطات، به اضافه خروج بی حاشیه سلیمانی از ساختمان سیدخندان کار او را برای تکیه بر صندلی ریاست راحت خواهد کرد.
پیش بینی: 210 رأی مثبت
آینده: وزارت کم حاشیه 4 ساله

3- حیدر مصلحی:‌ وزارت اطلاعات
دوست قدیمی احمدی نژاد و مشکل گشای او در محافل روحانیت، سابقه زیادی در سپاه دارد. توجه ویژه مقامات عالی به مصلحی با توجه به سابقه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند راه ورود مصلحی به متفاوت ترین وزارت خانه دولت را هموار کند. هرچند از هم اکنون باید منتظر نطق مخالف احمد توکلی باشیم. هرچند حضور بی سر و صدا در گروه 5+6 به نمایندگی از احمدی نژاد، قدرت رایزنی مصلحی را چند برابر می کند.
پیش بینی: 160 رأی مثبت
آینده: 4 سال وزارت زیر ذره بین مچ گیری لاریجانی و مجلس هشتم

4- سید شمس الدین حسینی: وزارت اقتصاد و امور دارایی
وزیر کشتی گیر دولت نهم به سیر صعودی اش ادامه می دهد. او که به ناگاه با حمایت اعضای شمالی کابینه نهم از کارگروه تحول اقتصادی به وزارت اقتصاد رسید، در دولت دهم هم قرار است اجرا گر طرح کلیدی هدفمند کردن یارانه ها باشد. بنا به سابقه در مجلس مشکلی نخواهد داشت هرچند یاران ستادی احمدی نژاد از غیبت او در زمان انتخابات دهم هم گله مندند.
پیش بینی: 200 رأی مثبت
آینده: چالش سنگین با طرح هدفمند کردن یارانه ها که می تواند صندلی وزارتش را تکان بدهد.

5- منوچهر متکی: وزارت امور خارجه
شاید تنها وزیری باشد که علی رغم میل باطنی احمدی نژاد در فهرست وزرا قرار دارد. سابقه طولانی کار دیپلماسی و بی حاشیه بودن او در برابر تحرکات احمدی نژاد به اضافه ابراز تمایل مجلس هشتم ،متکی را در هیأت وزرای دهم حفظ کرد. هرچند متکی در انتخابات دهم خود را برای رای اوردن احمدی نژاد به آب و آتش زد.
پیش بینی: 210 رأی مثبت
آینده: کار احمدی نژاد را به پیش می برد، هرچند رئیس برای تغییر 10 سهمیه دارد.

6- مرضیه وحید دستجردی: وزارت بهداشت
جایگزین باقری لنکرانی، مهمترین چالش دستجردی در دوران وزارتش سایه وزیر پیشین است. دستجردی که پای ثابت لیست های انتخاباتی جناح راست در دهه 70 و 80بوده اولین وزیر زن در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.
پیش بینی: 170 رأی مثبت
آینده: هندوانه دربسته !

7- محمدعباسی: وزارت تعاون
وزیر بی حاشیه تعاون در دولت نهم،‌در دولت دهم هم وزیر خواهد بود. مرد گرگانی شاید بالاترین رأی اعتماد کابینه دهم را از مجلس هشتم بگیرد. تعاونی های مسکن مهر و ارتقاء جایگاه تعاون طبق اصل 44 مهم ترین مأموریت اوست.
پیش بینی: 220 رأی
آینده: چهار سال وزارت مثل سه سال گذشته

8- حمید بهبهانی: وزارت راه و ترابری
هرچند به رفتارش نمی خورد اما او شیخ کابینه دهم خواهد بود. بازدیدهای سرزده، تحرک بی سابقه واز همه مهمتر اظهارنظرهای مردم پسند بهبهانی او را وزیر متمایز در دولت نهم کرده بود. سابقه یک سال وزارت، فول پرفسوری رشته عمران و تمایل عمومی این بار راه بر اظهارنظرهای مخالف امثال علی مطهری خواهد بست. هرچند سوانح هوایی چند وقت اخیر بیشترین وقت رأی اعتماد او را به خود اختصاص خواهد داد.
پیش بینی: 170 رأی مثبت
آینده: 4 سال وزارت با طعم مصاحبه های رنگارنگ، شاید هم بازنشستگی در سال سوم

9- فاطمه آجرلو: وزارت رفاه
تنها وزیری که مورد حمایت جنبش عدالتخواه دانشجویی است. افشاگری های متعدد در جمع دانشجویان، صدور حکم چند سال زندان در دوره هاشمی شاهرودی برای ماجرای پالیزدار در پرونده اش دیده می شود، متمایل به طیف زاکانی و از ایثارگران، عدم سابقه اجرایی، همه این مسائل انتخاب آجرلو را با حیرت روبه رو کرده است.
پیش بینی: 100 رأی
آینده: در سنگر مجلس به خدمت رسانی ادامه خواهم داد. (گفتگو با خبرگزاری فارس یک روز پس از جلسه رأی اعتماد)

10- علی اکبر محرابیان: ‌وزیر صنایع
در لیست پیشنهادی رئیس جمهور عنوان جوانترین وزیر را حفظ کرده است. محرابیان یکی از خاص ترین وزیران کابینه دهم خواهد بود. گسترده وزارتخانه متبوعش، از معادن سنگ گرفته تا فولاد و آهن و مس و آلومینیم، از کشتی سازی گرفته تا سایپا و ایران خودرو ، حساسیت ها را نیز نسبت به او افزایش داده است. بهرحال اگر بتواند از مانع "اتاق امن" بگذرد و کنار گذاشتن منطقی از ایران خودرو را هم منطقی توضیح دهد به کمک سایپا و ایران خودرو می تواند وزارتش را تمدید کند.
پیش بینی: 165 رأی مثبت
آینده: احمدی نژاد به او علاقه مند است اما بعضی مجلسی ها مثل نادران و کاتوزیان سایه اش را با تیر می زنند.

11- کامران دانشجو: وزیر علوم و تحقیقات و فناوری
هرچند قائم مقام کردان بوده اما مدرک دکترای هوا و فضایش از انگلستان رد خور ندارد. رفیق 30 ساله احمدی نژاد در انتخابات سال 84مسئول استانهای ستاد علی لاریجانی بود. در دولت نهم نیز کامران دانشجو سخت ترین مسئولیت را داشت. استانداری تهران، معاون سیاسی وزیر کشور و از هم مهمتر رئیس ستاد انتخابات کشور  در انتخابات دهم ریاست جمهوری. دانشجو که در زمان دانشجوییش در انگلستان سابقه درگیری و تظاهرات علیه سلمان رشدی را نیز دارد، سخت ترین مأموریت دولت دهم در ایجاد ثبات و آرامش در دانشگاه ها را برعهده دارد.
پیش بینی: 180 رأی مثبت
آینده: رفاقت با جاسبی و خانواده(عباسپور) و چالش با تشکل های دانشجویی ارزشی و ضد ارزشی


12- سید محمد حسینی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
یکی از پرسابقه ترین گزینه ها، 13 سال پیش نماینده مجلس بوده و معاونت اجرایی علی لاریجانی در صدا و سیما و ریاست دانشگاه پیام نور و قائم مقامی وزیر علوم را هم در پرونده دارد. او در انتخابات نهم ریاست جمهوری، مسئول برنامه ها علی لاریجانی بود. همشهری زاهدی وزیر علوم، چهار سال را در کنار او گذراند و با کمک ثمره هاشمی باید اکنون بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر دوش کشد. تیغه تیز افراط و تفریط در حوزه فرهنگ او را به شدت تهدید می کند.
پیش بینی: 200 رأی مثبت
آینده: بستگی به تعاملش با تیم کلهر و شمقدری ... دارد.

13- عبدالرضا شیخ الاسلامی: وزارت کار و امور اجتماعی
محمد جهرمی وزارت کار را از پستوی دولت به ویترین آن آورد. در دولت نهم برای اولین بار اشتغال زایی وظیفه وزارت کار شد و شیخ الاسلامی نیز باید همین راه را با چاشنی بنگاه های زودبازده ادامه دهد. رئیس دفتر احمدی نژاد در شهرداری تهران، استانداری هرمزگان، ریاست دفتر رئیس جمهور و دستیاری رئیس جمهور در ساماندهی نیروی انسانی هم سابقه خوبی برای شیخ الاسلامی است و هم نزدیکی اش به احمدی نژاد را نشان می دهد. پس وزارت کار در ویترین باقی خواهد ماند.
پیش بینی: 190 رأی مثبت
آینده: ممکن است در مسیر دولت دهم به وزارت خانه مهمتری نقل مکان کند. 

14- احمد وحیدی: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
رسانه های داخلی برای پیدا کردن عکس از وحیدی دچار مشکل هستند، اما رسانه های خارجی بلافاصله ماجرای آزادی گروگانهای آمریکایی در لبنان در ماجرای مک فارلین و بمب گزاری در آمیای آرژانتین را به عنوان سوابق مأمور ارشد اطلاعات سپاه بر می شمردند. وحیدی که ازپر سابقه ترین پاسداران انقلاب اسلامی است، از دوران شمخانی دررأس وزارت دفاع قرار داشت و شاید تنها گزینه ای باشد که اگر اشخاص دیگری نیز رییس جمهور شدند، اورا برمی گزیدند.
پیش بینی: 215 رأی مثبت
آینده: علاقه ای به رسانه ای شدن ندارد اما رسانه های خارجی به دنبال او هستند.

15- صادق خلیلیان: وزارت جهاد کشاورزی
با اینکه چند سال معاون و قائم مقام اسکندری دروزارت جهاد کشاورزی بوده اما نام او با پاسخ های قاطعش به حسن روحانی و مناظره با مردان اقتصادی میر حسین موسوی بر زبان ها افتاد. چند ماه قبل از انتخابات استعفا داد تا راحت تردر دفاع از دولت نهم مصاحبه و مناظره کند. به هر حال اگر وزارتش هم همانند مناظره هایش موفق باشد،برای اولین بار یک رویکرد علمی در وزارت جهاد کشاورزی حاکم شده است.
پیش بینی: 170 رأی
آینده: با توجه به انتظارات گسترده رئیس جمهور و مجلس به شدت مبهم.

16- مرتضی بختیاری: وزیر دادگستری
یار شهید لاجوردی و استاندار اصفهان، آخرین وزیری بود که به لیست کابینه پیوست؛ اصرار صادق لاریجانی بر معرفی منتظری انکار احمدی ن‍ژاد را در پی داشت و حد نهایت این لاریجانی بود که به بختیاری راضی شد. بختیاری که سابقه ریاست سازمان زندان ها را هم دارد این شانس را هم دارد که احیای وزارت دادگستری با توجه به محول کردن امور اداری و مالی قوه قضاییه به این وزارتخانه در دوران او صورت می پذیرد.
پیش بینی: 200 رأی
آینده: توان اجرایی بالای او، مشکلات را آسان می کند.

17- محمد علی آبادی: وزیر نیرو
معاون عمران شهردار تهران در دوران احمدی نژاد و رئیس جنجال ساز ورزش. جالب ترین صحنه های جلسات رأی اعتماد، قطعاَ از آن علی آبادی خواهد بود. برای اولین بار مسائل جنجالی همچون حذف تیم ملی فوتبال از رسیدن به جام جهانی، دو شغله بودن به خاطر ریاست کمیته ملی المپیک، قهرمانی در جام ملت های بسکتبال، شکست ها و توفیق ها در کشتی، درجلسه رأی اعتماد به وزیر همیشه بی حاشیه نیرو منتقل میشود.
پیش بینی:90 رأی
آینده: احمدی نژاد هم ورزش را دوست دارد و هم علی آبادی را!

18- علی نیکزاد: وزارت مسکن
استاندار موفق اردبیل می رود تا پله های ارتقایش را با تکیه بر صندلی وزارت مسکن کامل کند. رئیس سازمان مسکن و شهرسازی  اردبیل، معاون عمرانی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل، معاون عمرانی وزیر کشور و در نهایت وزیر مسکن مراحلی است که نیکزاد جوان در 10 سال اخیر پیموده است.
پیش بینی: 180 رأی
آینده: خوب است. 

19- سید مسعود میرکاظمی: وزارت نفت
وزیر بازرگانی به وزارت نفت  می رود، احمدی نژاد به این وزارت خانه نگاه دیگری دارد و به خصوص پس از این که معلوم شد عمده بودجه ستاد میرحسین موسوی از شرکت های اصلی و پیمانکار این وزارتخانه تأمین می شده است. میرکاظمی بهترین گزینه احمدی نژاد است تا با نرمی، کار سخت پاکسازی نفت از سیاست را انجام دهد.
پیش بینی: 150 رأی
آینده: باران شب نامه ها و شایعات و تحلیل های مشقی علیه میرکاظمی در راه است.

20- مصطفی محمد نجار: وزارت کشور
از وزارت دفاع تا وزارت کشور، اگرچه احمدی نژاد مردمی بودن را مهمترین ویژگی نجار می داند اما منتقدین نظامی بودن، نداشتن سابقه سیاسی، نداشتن تیم کاری در استان ها را ممیزه اصلی نجار می دانند. حمایت ستاد کلی نیروهای مسلح و برخی نمایندگان حامی احمدی نژاد شاید بتواند برای نجار رأی اعتماد بسازد اما او هم همانند اسلافش در وزارت کشور پورمحمدی، کردان و محصولی کم ترین رأی را خواهد آورد و این یعنی دخالت نمایندگان در امور اجرایی کشور.
پیش بینی: 140 رأی آینده: متأسفانه مستحکم ترین صندلی کابینه همیشه متزلزلترین بوده است.

21- مهدی غضنفری : وزارت بازرگانی
یک علم وصنعتی دیگر؛‌در دورانی که همه مقصر گرانی ها را وزارت بازرگانی می دانند، او وزیر بازرگانی خواهد شد تا شاید همانگونه که صادرات نفتی را چند برابر کرد، بتواند گرانی را چند درصدی کم کند. البته اصولا وزاری بازرگانی به دلیل هضم شدن در جریان بازار و زندگی مردم قابل ارزیابی نیستند و این سنتی است که از عسکراولادی بوده تا آل اسحاق و شریعتمداری و میرکاظمی
پیش بینی: 185 رای مثبت
آینده: او نیز جز کسانی است که احمدی نژاد را قبول دارند و احمدی نژاد نیز انها را قبول دارد.


زمانه‌ی عجیبیه.
یادمه از کوچکی هر وقت شخصی را با لباس مقدس روحانیت که همان لباس پیامبر(ص) است می‌دیدم، ناخودآگاه احساسی مملو از احترام و معنویت به سراغم می‌آمد و فکر می‌کردم که هرکه در این لباس است... .
اما هرچه بزرگتر شدم و آدم‌های دور و برم را بیشتر دیدم و شناختم، فهمیدم که همیشه هم این‌گونه نیست و هستند کسانی که در لباس پیامبر، تیشه به ریشه دین محمدی می‌زنند!
کاری هم به امروز و دیروز ندارد، از زمان رحلت حضرت رسول(ص) تا به امروز افراد زیادی در لباس دین به اسلام ضربه زده‌اند. از ابوموسی اشعری‌ها و ماجرای حکمیت بگیر، تا دوران معاصر و منتظری‌ها و اشکوری‌ها و... و امروز صانعی و کروبی!
و وقاحت کلامشان به جایی رسیده که بعضی‌شان با یدک کشیدن عنوان آیت الله و مرجعیت شیعه! دیروز از قاتلین و منحرفین حمایت می‌کردند و از قائم مقامی رهبری عزل می‌شوند [شیخ ساده لوح منتظری] و امروز زبان به فحش و تهمت و دروغ باز می‌کنند! و مسلمانی را تهمت حرامزاده‌گی می‌زنند [شیخ یوسف صانعی].
البته از تعاملات و قرابت سیاسی و فکری صانعی با برخی افراد معلوم الحال مانند میر حسین موسوی [که در همین سخنرانی نیز به آن اشاره کرده است] چیزی جز این نیز انتظار نیست! با این تفاوت که اگر این حرف از زبان موسوی یا هر شخص دیگری زده می‌شد، زیاد باعث تعجب نبود، ولی شنیدن آن از زبان یک آیت الله! و مرجع تقلید...
و وقتی خود من با دفتر آن مرجع!!! تماس گرفتم و اعتراض کردم و توضیح خواستم، باران توجیهات و فرافکنی‌ها بود که باریدن گرفت. شنیدن صحبت‌های یکی از اعضای دفتر صانعی در رابطه با این موضوع، دارای نکات مهمی است که توصیه می‌کنم حتماً گوش کنید.
همچنین وظیفه شرعی و اخلاقی حکم می کند که همگی با تماس تلفنی با دفتر شیخ یوسف صانعی یا ارسال ایمیل و پیامک، نسبت به این اقدام هتاکانه واکنش نشان داده و در راستای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنیم.
- آدرس و تلفن‌های دفتر یوسف صانعی در شهرهای مختلف. +
- ارسال پیامک به شماره 30007960 مربوط به دفتر صانعی.
همچنین از مراجع تقلید، علما و دیگر روحانیون معزز و مکرم انتظار می‌رود تا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

و در پایان یادمان نرود که: "ادب مرد، به ز دولت اوست"!!!

دانلود فایل‌های مرتبط:
.: دانلود فایل صوتی تماس تلفنی سایت بچه‌های قلم با دفتر یوسف صانعی در تهران و پاسخ مضحک یکی از اعضای دفتر.
   کیفیت خوب - کیفیت معمولی.
.: فیلم و فایل صوتی اهانت شیخ یوسف صانعی به محمود احمدی نژاد.
   فیلم: سرور1سرور2  / صوت
.: متن کامل سخنان موهن شیخ یوسف صانعی در تخریب دولت و اهانت به احمدی نژاد. +

مطالبی از همین دست:
.: حرامزاده و یک سوال ساد‌ی ساده‌ی ساده از سبزها! +
.: بیانیه شماره 3 جمعی از طلاب و فضلای قم در معرفی عوامل فتنه. +
.: شیخ یوسف صانعی، امام جماعت مسجد ضرار. +
.: یک دلیل ساده برای نقض مرجعیت صانعی. +
.: نگاهی به توضیحات دفتر صانعی درباره توهین به احمدی نژاد. +


"به پیروی از ملت بزرگوار ایران، رأی آنان را تنفیذ و این مرد شجاع و سختکوش و هوشمند را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم"

احمدی نژاد،از این جهت برای مخالفان غیر قابل تحمل است که بسیار هوشمند و زیرک است، به حق اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به مشی و منش دکتر احمدی نژاد بیندازیم باید بگوییم این شخص ظرفیت جذب هر قشری با هر تفکری در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد و دقیقا یکی از دلایلی که حدود 25 میلیون نفر به ایشان رای دادند بالقوه بودن این ظرفیت در این مرد بود که با استفاده از همان هوشمندی که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره داشتند توانست ای ظرفیت را از قوه به فعل در آورد.

این از قوه به فعل در آوردن ظرفیت پذیرش همه اقشار با هر تفکری نکته کلیدی ماجراست، ممکن است خیلی ها بتوانند این ظرفیت را بالقوه در وجودشان داشته باشند، اما خیلی از همین افراد توان و فراست فعال کردن این پتانسیل را ندارند.

به عنوان نمونه حتی اگر میرحسین موسوی پا در مسجد ضرار به رهبری هاشمی و خاتمی نمی گذاشت و افسار اسبش را به جریان اپوزیسیون نمی سپرد و آغوش خود را برای محفل های خارج از کشور باز نمی گذاشت شاید می توانست، آبرومندانه از صحنه رقابت کنار رود، چرا که به شخصه معتقدم اگر موسوی و احمدی نژاد در یک شرایط برابر از لحاظ ظرفیت پذیرش اقشار مختلف جامعه قرار می گرفتند(که البته موسوی هیچ گاه نخواست که تمام ملت را داشته باشد بلکه دل خوش به جریان پول و قدرت بود) باز هم این احمدی نژاد بود که با هوشندی خود پیروز میدان بود.

خیلی وقت ها شما با اجرای یک فن آسان در نقاط حساس بدن (مثلا مچ دست)می توانید شخصی بسیار تنومند را زمین گیر کنید، چیزی که در هر سه مناظره دکتر احمدی نژاد با رقبایش مشاهده کردیم، اول اینکه هر سه کاندیدای مقابل احمدی نژاد پرونده هایی داشتند که ملت سالها آرزوی افشای آن را داشتند، پرونده هایی از قبیل رشوه های میلیونی و میلیاردی، زمین خواری، مدرک تقلبی و ...، و در مقابل احمدی نژادی که حداکثر پرونده اش تشکیل می شد از شایعاتی مبنی بر هاله نور، گوجه فرنگی، سیب زمینی و از این قبیل موارد که اولا غیر قابل اثبات بود ثانیا در صورت اثبات فساد به حساب نمی آمد و ثالثا اگر قابل استناد بود رقبا در مناظره هایشان به آن اشاره می کردند لذا هر چه بیشتر به این موارد پرداخته می شد شخص بنده بیشتر به پاکی احمدی نژاد اعتقاد پیدا می کردم، و دوم اینکه احمدی نژاد در هر سه مناظره به صورتی بسیار حرفه ای حریفان خود را عصبانی کرد(که این عصبانیت از همان پرونده های فساد ناشی می شد)

کسی که توانست در عرض چهار سال هاشمی رفسنجانی را زمین گیر کند به حدی که مردم در هر جایی علیه وی شعار سر دهند(هرچند این شعار مردم به خاطر احمدی نژاد نبود احمدی نژاد وسیله ای برای گذر از حصار امنی و ضد انتقادی بود که هاشمی به دور خود ایجاد کرده بود) مطمئنا دارای ضریب هوش بالایی است چه اینکه هاشمی هم قدرت داشت و هم ثروت و با این دو فاکتور به جنگ کسی آمد که باهوش بود، و در این میدان هوشمندی برنده بازی است.

احمدی نژاد هم توانست بوش را مهار کند(البته برخی که می خواهند نظر بدهند و لیستی از تحریمها برای من ارسال کنند، همین جا اعلام کنم که سی سال است آمریکا با ایران از همین موضع وارد شده است)، هم اوباما را در یک بازی دو طرفه قرار دهد تا جایی که ایران هسته ای پذیرفته شود.

به هرترتیب شاید اگر بخواهیم از مصادیق هوشمندی احمدی نژاد بگوییم بتوانیم لیستی تهیه کنیم ولی در یک کلام من به عنوان یک مسلمان شیعه ی ایرانی، معتقدم احمدی نژاد آنقدر مورد اطمینان هست که بتواند زیرکترین و سمج ترین مجری دنیا (لری کینگ)، ثروتمند ترین کشور دنیا و البته هنوز یک نیمچه قدرت فضول جهانی(ایالات متحده آمریکا)،پلید ترین انسانهای روی زمین(صهیونیستها)، بانفوذ ترین فرد ایران از لحاظ قدرت و ثروت(هاشمی رفسنجانی)، افراطی ترین جریان ایران(اصلاح طلبان) و ... را کیش و مات کند.

اما همه این ها گفته شد ولی ذکر یک نکته که در کلام گوهر بار رهبر معظم انقلاب هم بود نباید فراموش شود، چون هوشمندی تمام عالم را هم روی هم بگذارند باز هم این همه در برابر خواست و اراده و مکر خداوند هیچ است، رهبر انقلاب فرموند که این دولت و آقای احمدی نژاد باید خدا را شکر کنند که واقعا هم همینطور است، مطمئنا قدرت هاشمی رفسنجانی، ثروت وی، مریدان وی و غیره بر احمدی نژاد می چربد ولی این هوشمندی ناشی از لطف خدا که احمدی نژاد از آن برخوردار است می تواند همه این تعلقات دنیایی را در حاشیه ای قرار دهد لذا پیروزی احمدی نژاد هم چیزی نبود جز جنگ مخالفان نظام و دولت اسلامی با خداوند متعال، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان.


<   <<   6   7   8   9      >